Jennifer Lawrence sikongatva járja meg a poklot az év legelborultabb filmjében

szerző
Gera Márton
publikálva
2017. okt. 19., 20:05
Twitter megosztások száma
Google +1
Egyéb megosztás

Szürreálisan formabontó, mégis remek pszichothriller lett az anyám! Itt a heti Mikrofilm.

Kész őrület, ami ebben a két órában zajlik: Javier Bardem válságban szenvedő költője és a felesége (Jennifer Lawrence) éldegél valahol a semmi közepén, aztán bekopog a házukba néhány idegen, hogy a film második felére végérvényesen elszabaduljon a sok-sok allegóriával és bibliai utalásokkal teli téboly. Darren Aronofsky elméje mélyéről előtört minden, ami ott lapult, így a vásznon csak úgy repkednek az emberi szívek, jönnek a képtelenebbnél képtelenebb jelenetek és metaforák, és bár vannak pillanatok, amikor totál őrületnek tartjuk ezt a fickót, az anyám! mégiscsak az a pszichothriller, amelytől simán eldobjuk az agyunkat. Nem szimpla horror ez; nem attól félünk, amit láttunk és hallunk, hanem attól, ami a történések mögött van.

anyám! – magyar feliratos előzetes

Országos bemutató: 2017. október 19. Az idősödő költő (Javier Bardem) és fiatal felesége (Jennifer Lawrence) egy nagy viktoriánus házban élnek vidéken. Egy nap egy idegen és felesége (Ed Harris és Michelle Pfeiffer) beköltöznek a házba, megzavarva a pár nyugodt életét… Darren Aronofsky (Fekete hattyú, Requiem egy álomért) legújabb pszichothrillere szerelemről, hűségről és áldozatról.

Kinek érdemes beülni rá? Aki a Rekviem egy álomért és a Pi Aronofsky-rendezésen nevelkedett, már szaladjon is a moziba, de az is, aki Jennifer Lawrence pokoljárására kíváncsi.

via GIPHY

Az általában rémesen megosztó filmeket (A pankrátor, Fekete hattyú, Noé) készítő Darren Aronofsky saját bevallása szerint mindössze öt nap alatt írta meg az anyám! forgatókönyvét: azt mondta, hogy egyik reggel felébredt, és szinte ott volt előtte a teljes film vázlata. Azt persze ő sem tagadja, hogy a film műfaját majdhogynem lehetetlen meghatározni, és azon sem lepődött meg, hogy sokan teljesen kiakadtak az anyám! megtekintése után, mert valami egészen mást, például egy klasszikus thrillert-horrort vártak. Szerinte azonban pont az volt a cél, hogy meghökkentse a nézőt, készítsen egy botrányos filmet.

 

 

 

 

 

 

anyám! (mother!). Amerikai film, 121 perc, 2017. Forgalmazza a UIP-Duna Film.

Kövesse a Magyar Narancs filmes blogját, a Mikrofilmet, amely minden csütörtökön és hétvégén új tartalommal jelentkezik.

szerző
Gera Márton
publikálva
2017. okt. 19., 20:05
Twitter megosztások száma
Google +1
Egyéb megosztás
Ezt már olvasta?

Kommentek

Rendezés:
  1. 5 rworse
    rworse
    2017. október 21., szombat 14:57
    3

    Sajnos nekem nincs ilyen énem, a hüllőagyam legmélyebb bugyraiban se találom. Nem tudom szabadjára engedni.


    4

    Jó kérdés, nem tudtam erről a vándorlásról, engem is érdekel, hogy van-e oka.
  2. 4 tiszapolgári
    tiszapolgári
    2017. október 21., szombat 08:20
    Ha már rworse szerint tendencia, én is megkérdezném, hogy véletlenek sorozata vagy tendencia, hogy az olyan jó tollú és szakmailag elismert szerzők, mint Vári György, Rényi Pál Dániel vagy most éppen Urfi Péter, elhagyják a Narancsot?
  3. 3 tiszapolgári
    tiszapolgári
    2017. október 21., szombat 08:14
    Szerintem hetente egyszer (hetente kétszer) mindannyian szabadjára engedhetjük a trashfilmzabáló, popcornra éhes, vagy ha otthon maradunk, akkor sorozatfüggő fenevad énünket.
  4. 2 rworse
    rworse
    2017. október 20., péntek 10:42
    hetente kétszer
  5. 1 rworse
    rworse
    2017. október 20., péntek 10:41
    Most már látom, hogy tendencia, ezért felettébb érdekelne azon folyamat technológiája, amelyben Gera Márton józan, ízléses, mértéktartó, tartalmi hírlapíróból hetente egyszer a Mikrofilm rovat kedvéért átalakul erőltetetten hisztérikusan sikoltozó állazaszlenges marketingbulvárrá, jobbára szemétrevaló filmek ajánlójaként?!?!?! A Mikrofilm rovat egy reklámhely?

Komment írásához vagy regisztrálj